Wiele osób zastanawia się, jak złagodzić ból wyrastającego zęba mądrości. Okazuje się, że warto postawić na domowe sposoby. Dobrym rozwiązaniem jest użycie płukanki z rumianki, szałwii, a także mięty. Chwilowe złagodzenie objawów wyrastającego zęba mądrości można złagodzić dzięki rozgryzieniu kwiatów drzewa goździkowego bądź ząbku czosnku. Warto wiedzieć o tym, że podrażnienia, a ponadto krwawienie dziąseł można zminimalizować poprzez stosowanie płynu do płukania jamy ustnej z chlorheksydyną. Jak złagodzić ból wyrastającego zęba mądrości? To często poruszana kwestia. Przede wszystkim dobrze jest udać się do kliniki stomatologicznej celem dokładnej diagnostyki.

Ile trwa ból przy wyrzynaniu ósemki?

Wiele osób zastanawia się, jak złagodzić ból wyrastającego zęba mądrości. Dobre są domowe sposoby. Ponadto nie każdy wie, ile trwa ból przy wyrzynaniu ósemki. Okazuje się, że może trwać od paru do parunastu dni. Dodatkowo pojawia się naprzemiennie z epizodami wyciszenia dolegliwości. Wynika to z faktu, iż ósemki nie rosną w sposób ciągły, jednostajny, lecz etapami. Co więcej, w miarę narastania stanu zapalnego, ból jest coraz rozleglejszy oraz obejmuje również dziąsła i podniebienie, co może być bardzo problematyczne dla pacjenta. Warto wiedzieć o tym, że wyrzynanie ósemki dość rzadko przebiega zupełnie niezauważalnie. Tego typu zęby pojawiają się u ludzi dorosłych na etapie zakończonego już wzrostu szczęk. Warto dodać, że przeważnie brakuje w takim przypadku miejsca w łuku zębowym na nowy ząb.

Co istotne, pojawienie się następnego powoduje dość silne dolegliwości bólowe, a ponadto wiele innych objawów wyrzynania ósemek. Należy dodać, że z uwagi na lokalizację trzecich trzonowców, wyrzynająca się ósemki odpowiada głównie za wyraźny dyskomfort bólowy w tylnej części szczęk. Bardzo dużo osób nie wie, jak złagodzić ból wyrastającego zęba mądrości. Okazuje się, że szczękościsk może być spowodowanym takim procesem. Utrudniona jest codzienna aktywność, a zwłaszcza gryzienie oraz żucie jedzenia. Nierzadko pojawia się również stan podgorączkowy bądź gorączka. Do tego należy doliczyć uczucie ogólnego złego samopoczucia.

Co zrobić, gdy wychodzą ósemki?

Każdy powinien wiedzieć o tym, że pierwszym z problemów związanych z wyrzynaniem się ósemek jest silny ból. Przeważnie jego nasilenie wzrasta z powodu utrudnionego się wyrzynania. Jednakże nie jest to koniec kłopotów. W wielu przypadkach brakuje miejsca w łuku zębowym na następny ząb. Wtedy pojawia się narastające oraz mocniejsze uczucie rozpierania szczęki, a ponadto ściskania reszty zębów. Jest to bardzo uciążliwy stan dla pacjenta. Związany jest z dolegliwościami bólowymi. Nierzadko prowadzi do stłoczenia zębów, a oprócz tego do przemieszczenia na nieprawidłową pozycję w łuku zębowym. Oprócz tego nierzadko obserwowane są powikłania wyrzynającej ósemki, które wynikają z zaburzeń rozwoju zawiązki zęba, a ponadto kierunku jej wzrostu.

Co więcej, trzeci trzonowiec często jest całkowicie otoczony przez kość bądź pojawia się jedynie części na powierzchni dziąsła. W takim przypadku stwierdzone jest zatrzymanie ósemki. Najczęściej zalecana jest ekstrakcja. Do tego celu najlepiej wybrać renomowaną klinikę stomatologiczną. Warto zauważyć, że stałe nagryzanie dziąsła podrażnionego przez niewyrżnięty odpowiednio ząb powoduje nierzadko krwawienie przez zranienia. Niestety sprzyja to gromadzeniu się resztek pokarmu, co stwarza świetne warunki do namnażania się drobnoustrojów oraz utrzymaniu stanu zapalnego. W takim przypadku zwiększone jest również ryzyko rozwoju zmian próchniczych. Do tego niezbędna jest konsultacja dentystyczna w celu wyboru najlepszej terapii z rozważeniem wymogu usunięcia ósemki.

Domowe sposoby

Jak złagodzić ból wyrastającego zęba mądrości? To często poruszana kwestia w gabinetach stomatologicznych. Warto postawić na sprawdzone domowe sposoby. Nierzadko przynoszą one ulgę. Są one bardzo pomocne również dla kobiet, u których wyrzynanie ósemki trwa w ciąży. Możliwe jest stosowanie między innymi płukanek z rumianku, szałwii, a ponadto mięty. Dodatkowo chwilowe złagodzenie objawów powinno przynieść rozgryzienie kwiatów drzewa goździkowego. Można też postawić na ząbek czosnku. Warto dodać, że podrażnienia, a ponadto krwawienie dziąseł zminimalizuje stosowanie na przykład płynu do płukania jamy ustnej z chlorheksydyną.

Co więcej, ma on również działanie bakteriobójcze, co skutecznie powinno ochronić uzębienie. Okazuje się, że jego stosowanie sprzyja przede wszystkim regeneracji, a ponadto zmniejsza wszelakie obrzęki. Tego typu środki uśmierzą czasowo dyskomfort bólowy, lecz nie rozwiążą permanentnie tego kłopotu. Dlatego najlepiej udać się do renomowanej kliniki stomatologicznej. W wielu przypadkach zalecana jest ekstrakcja ósemek. Najważniejsza jest jednak dokładna diagnostyka problemu. Najlepiej zastosować badanie wewnątrzustne, a także zdjęcie RTG szczęk. Nie można też zapomnieć o wywiadzie. W ten sposób można podjąć decyzję o najlepszym typie terapii. W renomowanych gabinetach dentystycznych nierzadko oferowana jest ekstrakcja ósemek.