Dziąsła nachodzące na zęby to powszechny problem, który wymaga leczenia. Warto wiedzieć, że zapalenie dziąseł to wczesne, łagodne stadium choroby dziąseł. Dostrzeżenie oznak zapalenia jest bardzo ważne, gdyż umożliwia to podjęcie szybkich działań w celu powstrzymania rozwoju choroby dziąseł, zanim dojdzie do jej zaostrzenia. Każdy powinien wiedzieć o tym, że nieleczone zapalenie dziąseł w wielu przypadkach przechodzi w zapalenie przyzębia. Mowa tu o ciężkiej, nieodwracalnej postaci choroby dziąseł. Okazuje się, że dobra higiena jamy ustnej w wielu przypadkach pomaga w pozbyciu się zapalenia dziąseł oraz utrzymaniu ich w świetnej kondycji.

Choroby dziąseł

Dziąsła nachodzące na zęby to poważny problem. W przypadku pojawienia się takiego stanu należy niezwłocznie udać się do lekarza. Warto zaznaczyć, że jednym z pierwszych pojawiających się objawów choroby dziąseł jest krwawienie dziąseł. Warto wiedzieć, że zdrowe dziąsła nie krwawią, dlatego, jeżeli w czasie mycia bądź nitkowania zębów pojawia się krew, może to być oznaką zapalenia dziąseł. Co więcej, nawet wtedy, kiedy krew pojawia się tylko czasami, nie można tego lekceważyć, gdyż może to być oznaką rozwijającej się choroby dziąseł. Należy podkreślić, że nieświeży oddech ma bardzo dużo przyczyn. Halitoza może być spowodowana przez spożyte potrawy lub brak odpowiedniej pielęgnacji dziąseł oraz zębów, lecz może być też wczesną oznaką zapalenia dziąseł.

Jest tak, ponieważ bakterie powiązane z chorobą w jamie ustnej wydzielają nieprzyjemny zapach w czasie rozkładu cząsteczek jedzenia. Okazuje się, że nieświeży oddech to bardzo krępująca i nieprzyjemna przypadłość. Często jest to też sygnał, który świadczy o rozwoju choroby dziąseł. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że dziąsła powinny być jędrne oraz różowe. W czasie kolejnego mycia zębów najlepiej zajrzeć do jamy ustnej. W przypadku, gdy dziąsła są zaczerwienione i obrzmiałe, często je to objaw zapalenia dziąseł oraz sygnał, który świadczy o potrzebie lepszej pielęgnacji dziąseł. Bardzo dobrze jest regularnie sprawdzać stan swoich dziąseł. Ich recesja to bardzo poważna choroba. Polega na tym, że dziąsła zaczynają odsuwać się od zębów, odsłaniając przy tym korzenie.

Co więcej, zęby mogą wydawać się dłuższe. Możliwe jest również wyczucie wyszczerbienia w miejscu, w którym dziąsło styka się zębem. Okazuje się, że inną oznaką recesji dziąseł jest ich nadwrażliwość. Natomiast recesja dziąseł pojawia się stosunkowo często. Zauważenie jej objawów oznacza, iż potrzebne jest ustalenie przyczyny zaistniałego stanu. Warto zauważyć, że ból dziąseł ma przeważnie inną przyczynę. Nierzadko jest spowodowany nieodpowiednią techniką mycia zębów bądź ropniem zęba. Chorób dziąseł nigdy nie wolno bagatelizować. Jeżeli pojawiają się niepokojące objawy, należy od razu udać się do stomatologa. Wczesna diagnostyka problemu jest bardzo istotna. Dziąsła nachodzące na zęby to powszechny problem. Zalecana jest przede wszystkim wizyta u specjalisty.

Problem z nachodzącymi dziąsłami

Dziąsła nachodzące na zęby to niepokojący objaw, który może mieć bardzo dużo przyczyn na przykład choroby przyzębia, także przyczyny mechaniczne, na przykład urazy na skutek niedopasowanych protez, ostrych krawędzi wypełnień, a także niewłaściwie zrobionych koron oraz licówek. Do tego trzeba doliczyć podrażnienie dziąsła spowodowane zbyt mocnym szczotkowaniem. Warto zauważyć, że tendencję do opuchniętych dziąseł ma też kobieta będąca w ciąży, a także osoba chorująca na cukrzycę. Także palacze tytoniu często skarzą się na dziąsła nachodzące na zęby. Warto dodać, że stany zapalne dziąseł przeważnie tworzą się przez niewłaściwą higienę, kiedy na zębach gromadzi się na początku płytka nazębna, a kolejno transformuje w kamień nazębny. Mowa w tym przypadku o zwapniałym osadzie, który stopniowo uciska dziąsła, a dodatkowo prowadzi do infekcji, krwawienia oraz opuchlizny. Nie można też zapomnieć o bolesności tych tkanek. Żeby uniknąć tego typu sytuacji, trzeba dokładnie szczotkować zęby, a także nitkować przestrzenie międzyzębowe. Nie można też zapomnieć o regularnym usuwaniu kamieniu nazębnego w gabinecie dentysty w czasie zabiegu profesjonalnej higienizacji.

Domowe sposoby leczenia

Warto wiedzieć, że jednym z podstawowych sposobów walki z bólem dziąsła mogą być płukanki z szałwii oraz rumianku. Takie zioła wykazują działanie ściągające oraz przeciwzapalne. Z tego powodu powinny przynieść ulgę w przypadku zapalenia dziąseł. Warto dodać, że płukanki najlepiej jest wykonywać 2-3 razy w czasie dnia. Do leczenia stanów zapalnych w obrębie jamy ustnej warto zastosować dostępne w praktycznie wszystkich aptekach płyny antybakteryjne. Okazuje się, że ulgę w bólu często przynoszą też zimne okłady. Warto zauważyć, że w aptece dostępnych jest bardzo dużo środków stosowanych w zapaleniu oraz bólu dziąseł. Najlepiej oczywiście udać się do renomowanego gabinetu stomatologicznego. Specjalista z pewnością doradzi w tym, co będzie najlepsze na zapalenie dziąseł oraz na inne choroby w jamie ustnej.