Często mówi się, że zęby to jedyna rzecz, która się w człowieku Bogu nie udała. Nie da się temu zaprzeczyć, ponieważ to właśnie z zębami każdy z nas zmagał się nie raz. Jak się jednak okazuje, z bolącym zębem nie zawsze można od razu udać się do stomatologa. Może się zdarzyć tak, że kilka dni trzeba będzie poczekać na wizytę. Warto w tym czasie wiedzieć, jak można sobie poradzić z bólem. Co zrobić na ból zęba – domowe sposoby.

Zimne okłady na ból zęba

Od czego więc należy zacząć swoje działanie, jeśli chce się przeczekać do czasu wizyty u stomatologa? Co zrobić na ból zęba – domowe sposoby.
Nie da się ukryć, że podczas bólu zęba bardzo często pojawiać się będzie obrzęk, opuchlizna i stan zapalny. Odpowiedzialne są za to podrażnione naczynia krwionośne, które rozszerzając się, powodują duży napływ krwi. Co można w takiej sytuacji zrobić?
Jednym z lepszych pomysłów, jeśli chodzi o domowe sposoby na ból zęba, są zimne okłady. Dzięki specjalnym zimnym okładom możliwe będzie obkurczenie naczyń krwionośnych, a więc i znaczne zmniejszenie opuchlizny oraz zminimalizowanie bólu, który towarzyszy problemowi z zębem. Okłady najlepiej robić z lodu lub też ze specjalnych żelowych wkładek, które długo utrzymują niską temperaturę.

Naturalne metody na ból zębów

Oczywiście same okłady nie spowodują, że problem zniknie. Jest to rozwiązanie, które przyniesie chwilową ulgę i pozwoli np. usnąć. Nie jest jednak remedium na problem bolącego zęba. Jeśli chce się nieco lepiej podejść do tego tematu, zalecane są inne metody. Co zrobić na ból zęba – domowe sposoby oparte na ziołach.
Jedną z ciekawszych propozycji z całą pewnością jest olejek goździkowy. Jest on w stanie dość skutecznie zmniejszyć ból, a także wyraźnie załagodzić obrzęk. Tak dobre efekty działania olejku goździkowego są możliwe dzięki temu, że stosuje się go od środka jamy ustnej. Należy w tym celu nasączyć olejkiem wacik, uformować go w niewielkich rozmiarów kuleczkę, a następnie wsadzić do jamy ustnej i przyłożyć do bolącego zęba. Uwalniany stopniowo olejek będzie oddziaływał na ząb, lecz również na otaczające go tkanki, dzięki czemu skuteczność i szybkość działania tego środka łagodzącego jest naprawdę na wysokim poziomie.

Leki na ból zębów

Czasem ból zęba jest tak silny i niedający spokoju, że nawet zimne okłady czy też specjalne olejki łagodzące ból nie zdają rezultatu. W takiej sytuacji niezbędne jest sięgnięcie po nieco lepsze metody, a mianowicie po specjalne leki łagodzące ból. Czy taki leki są bezpieczne a przede wszystkim, po które z nich konkretnie warto sięgnąć?
Na rynku znaleźć można wiele leków przeciwbólowych, które oferowane są w aptece bez recepty. Przed ich użyciem koniecznie trzeba jednak sprawdzić to, jakie informacje zawarte są w ich ulotkach. Chodzi tu oczywiście o dawkowanie, a także o to, czy nie reagują one w nieporządny sposób z innymi przyjmowanym i lekami.
Jeśli takie środki bez recepty nie zadziałają, istnieje możliwość udania się do lekarza pierwszego kontaktu, który będzie w stanie przepisać środki na receptę o znacznie większej sile działania. Tego typu środki z całą pewnością przyniosą długotrwałą ulgę.