Wiele osób zastanawia się ile trwa wstawienie implantu zęba. Wszczepianie implantów to przeważnie jednodniowa procedura, która trwa od trzydziestu minut do dwóch godzin, w zależności od ilości wszczepianych implantów.

Implant zęba – czym jest?

Implant to specjalnie zrobiony, najczęściej z tytanu, sztuczny korzeń zęba zastępujący usunięte lub utracone wcześniej korzenie naturalne. Implanty stomatologiczne pozwalają zamocować nową koronę zębową na miejscu straconego zęba. Stomatologiczne implanty zębowe umieszczane są w kości wyrostka zębowego przez wkręcenie. Korona sztucznych zębów mocowana jest permanentnie i dobierana jest kolorem oraz teksturą do reszty zębów, aby minimalizować widoczność ubytku. Implant stomatologiczny może zastępować pojedyncze zęby oraz całe łuki zębowe.

Wszczepianie implantu zęba

Ile trwa wstawienie implantu zęba? Jest to bardzo często pytanie zadawane przez zainteresowanych. Pierw warto dowiedzieć się o samym przebiegu wszczepiania implantów. Pierwszym etapem jest wszczepienie implantów i jest to zabieg chirurgiczny, w którym konieczne jest wywiercenie stosownego otworu w kości, by kolejno wkręcić w niego tytanową śrubkę, czyli właśnie implant.

Zabieg wstawiania implantu musi odbywać się w gabinetach stomatologicznych. Przed wykonaniem zabiegu, lekarz musi przeprowadzić z pacjentem wnikliwy wywiad oraz wykonać zdjęcie pantomograficzne RTG. Takie zdjęcie pozwoli obejrzeć kość pacjenta. Lekarz dzięki temu będzie w stanie określić, w jakim stanie jest kość i czy można przeprowadzić zabieg. Jednakże w wyniku utraty zęba stopniowo dochodzić będzie do zaniku kości. Jeśli do tego dojdzie, stomatolog najczęściej zleca sterowaną odbudowę kości, czyli augmentację kości. Zabieg polega na wytworzeniu odpowiedniej ilości tkanki kostnej.

Na pytanie, ile trwa wstawienie implantu zęba można odpowiedzieć wtedy, gdy dowiemy się ile chcemy ich umieścić. Zabieg trwa przeważnie od 0.5 do 2 godzin i jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym bądź ogólnym. Na koniec lekarz sprawdza umiejscowienie implantu. Jeśli implant będzie stabilny, rana jest zszywana. Warto podkreślić, że implant po założeniu jest niewidoczny.
Następnie musimy czekać na całkowite wygojenie się rany. W tym czasie zachodzi osteointegracja, a mianowicie zrośnięcie się śruby z kością żuchwy

Implant zęba – koszt

Koszt jednego implantu zębowego to przeważnie około 3tys. złotych. Warto jednak podkreślić, że ceny zacząć się mogą już od 1.5tys. złotych, a kończą się najczęściej na 4.55 tys. złotych. Jeśli mowa o odbudowie większej ilości zębów implantami, to wycena przebiegać może trochę inaczej. W takim przypadku mowa jest o tak zwanej protezie mocowanej na implantach. W taki sposób możemy uzupełnić od dwóch do sześciu zębów.

Podczas gdy standardowa cena za protezę zębową stabilizowaną na dwóch implantach wynosi około 7,5 tys. złotych. Natomiast za protezę zębową stabilizowaną na czterech implantach zapłacimy około 20 tys. złotych. Proteza zębowa stabilizowana na sześciu implantach wiąże się najczęściej z wydatkiem od 21 do 48 tys. złotych.